Zostawianie w sklepie zamiast kradzieży

19 czerwca 2008, 12:29

Sklepy na całym świecie zabezpieczają się przed kradzieżami. Jak jednak ustosunkować się do innego coraz popularniejszego zjawiska: zostawiania (lecz nieprzypadkowego) na półkach różnych przedmiotów? Nowy trend zyskał już w języku angielskim nazwę: shopdropping lub droplifting.



Różowe tulipany

Kobiety naprawdę lubią róż

21 sierpnia 2007, 08:28

Naukowcy twierdzą, że większe upodobanie kobiet niż mężczyzn do różowego jest uwarunkowane biologicznie. Według autorów pewnych badań, ich wyniki potwierdzają, że widzenie barw wyewoluowało u ludzi m.in. po to, by pomóc kobietom w odszukiwaniu dojrzałych owoców, np. jagód.


Barbie w Sieci

6 maja 2007, 16:13

Od 1959 roku, czyli od momentu "narodzin", widzieliśmy już Barbie w niezliczonych wcieleniach. Zmieniały się one wraz z duchem czasu. Lalka raz wyglądała jak ikona mody, a raz jak rasowa feministka. Teraz użyczyła swojego imienia grze internetowej przeznaczonej dla dziewczynek.


Urodziny lalki Barbie

10 marca 2007, 11:08

Najsłynniejsza na świecie lalka, Barbie, obchodzi właśnie 48. urodziny. Jej producent, firma Mattel, postanowił dać dzieciom szansę na złożenie ulubienicy życzeń i uruchomił specjalny numer telefonu, pod który można wysyłać SMS-y. Lalka "odsyła" informację zwrotną z podziękowaniami.  


Czego uczą się dzieci, oglądając kreskówki?

27 października 2006, 14:28

Naukowcy uważają, że bohaterowie popularnych kreskówek uświadamiają dzieciom, jak się powinny zachowywać. Innymi słowy: dostarczają im wskazówek na temat norm społecznych.


Lalka dla miłośników komunikatorów internetowych

28 czerwca 2006, 10:10

Availabot to urządzenie, które powinno zainteresować miłośników komunikatorów internetowych. Służy ono do sygnalizowania, kiedy znajomy z listy kontaktów uruchomił swój komunikator, a kiedy jest niedostępny. Dotychczas informowanie o tym fakcie sprowadzało się do wyświetlenia odpowiedniej ikony na ekranie komputera.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy